عکس گالری

جدیدترین مدلهای زنانه و مردانه.مدل تیشرت مردانه.مدل لباس مجلسی زنانه.مدل تونیک زنانه.جدیدترین مدلهای شال و روسری

عکس گالری

جدیدترین مدلهای زنانه و مردانه.مدل تیشرت مردانه.مدل لباس مجلسی زنانه.مدل تونیک زنانه.جدیدترین مدلهای شال و روسری

۷ روش برای تسریع در سوخت و ساز بدن

بعضی افراد خوش شانس هستند! مثل اینکه آن ها بطور ذاتی با سوخت و ساز (متابولیسم) بالای بدن متولد شده اند، اندام متناسبی داشته و فقط نیاز به کمی ورزش دارند تا مقدار کالری بدن خود را حفظ کنند.

مادر من، چنین فردی است. اما من نیستم! به دویدن، دوچرخه سواری و شنا علاقه زیادی داریم ولی وقتی از کارشناسان در مورد عاداتی که منجر به کند شدن روند سوخت وساز بدن می شود سوال می کنم، از بعضی پاسخ هایشان شگفت زده می شوم و درباره خودم به خاطر داشتن چنین عاداتی احساس گناه میکنم (موارد 1، 2، ...). خوشبختانه این عادات کاملاً قابل تغییرند. توجه به آنها را از امروز شروع کنید تا شما نیز یکی از این افراد خوش شانس، یا حداقل شبیه یکی از آن ها باشید!

1. کم خوابی: پژوهش های ارائه شده در نشست سالانه انجمن سرطان سینه آمریکا در ساندیگو نشان می دهد که چرت زدن به شما کمک می کند لاغر بمانید.

در تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 68000 زن، آنهایی که 7 ساعت در روز می خوابند حدود 2.5 کیلوگرم کم تر از زنانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند وزن دارند. همچنین محققان میگویند: بیدار ماندن های متناوب شبانه ممکن است موجب کندی سوخت و ساز بدن شود. این کار سبب اختلال در توانایی بدن در بهره گیری از مواد غذایی به منظور تولید انرژی می شود، در نتیجه مواد غذایی به صورت چربی ذخیره می شوند.

2. استرس همیشگی: وقتی شما استرس دارید دوست دارید کم تر بخوابید و بیشتر بخورید! که بر عملکرد تیروئید شما تاثیر می گذارد؛ غده ای که مسئول ترشح هورمون های تنظیم کننده متابولیسم 0(سوخت و ساز) ، دمای بدن و ضربان قلب است. اگر تیروئید شما به اندازه کافی این هورمون ها را تولید نکند سبب کند شدن سوخت و ساز و دیگر عملکرد های بدن شما میشود،که منجر به افزایش وزن ، افسردگی و خستگی میگردد.

روزانه برای خود وقتی در نظر بگیرید تا غده تیروئید و سوخت وساز بدنتان را در سطح مطلوبی قرار دهید.

3. نخوردن صبحانه: مردم اغلب به من میگویند از خوردن صبحانه متنفر هستند، من به آن ها می گویم: "چیزی را پیدا کنید که پس از بیدار شدن دوست دارید بخورید."

از دست دادن وعده صبحانه بدترین کاری است که می توانید انجام دهید ؛ این کار سبب کند شدن سوخت وساز و کاهش انرژی مورد نیاز بدن برای کارکرد مطلوب است. اما متخصص مشهور تغذیه "جوی باور" توضیح میدهد که " آنچه می خورید به اندازه مسئله خوردن شما مهم است". بطور مثال: کربوهیدرات های خام موجود در کیک و کلوچه به مغز علامت می دهند تا هورمون سروتونین را ترشح کند؛ محرک عصبی که به شما در زمانی که بیشترین نیاز به هوشیاری را دارید آرامش می دهد. همچنین بدن شما کربوهیدرات های ساده را به سرعت هضم میکند ، قند خون را بالا برده و بعد از مدت کوتاهی پایین می آورد، که منجر به سقوط سطح انرژی بدن می شود.

سعی کنید هر روز را با صبحانه ای آغاز کنید که شامل 5 گرم پروتئین باشد زیرا پروتئین تولید"نوراپینفرین" را فعال میکند، محرک عصبی که ضربان قلب و هوشیاری شما را افزایش می دهد، مواد غذایی نیز آهسته تر هضم می شوند بنابراین قند خون و سطح انرژی پایدار می ماند. برای املت چهار سفیده تخم مرغ، نصف فنجان کلم بروکلی خرد شده ، ربع فنجان پیاز خرد شده و حدود 30 گرم پنیر رنده شده را امتحان کنید. این مواد در مجموع برای شما در وعده صبحانه 22 گرم پروتئین به ارمغان می آورند.

4. بیش از حد نشستن: از روی صندلی بلند شوید! مطالعات بر روی بیماری دیابت نشان می دهد، ایستادن روی پا سوخت و ساز را افزایش می دهد و میزان کالری سوزانده شده را در طول کار روزانه دو برابر می کند.

نشستن برای چند ساعت، آنزیم هایی که چربی را در جریان خون جذب می کنند از کار می اندازد در عوض ایستادن و فعال بودن این آنزیم ها را دوباره به جریان خون وارد میکند. صندلی خود را در صورت ممکن (بطور مثال در هنگام تماس های تلفنی) رها کنید، تا بیشترین استفاده را ببرید.

5. خوردن تنقلات (غذای کاذب): من عاشق کلوچه تخم مرغی سرخ شده هستم، اما روغن های سرخ کردنی میتواند مشکل رژیم غذایی را دوچندان کند.

در ژورنال فدراسیون دانشمندان زیست شناسی تجربی آمریکا تاکید شده: نه تنها شیرینی بلکه روغن های چرب نیز موجب افزایش میزان کالری و چربی دریافتی روزانه شما می شوند (یک بسته کلوچه تخم مرغی سرخ شده حاوی 250 کالری و 20 گرم چربی است).

همچنین آنها بدن را به بیشتر ذخیره کردن چربی ها وادار میکنند. تنقلات ممکن است ژن ها را تحریک به تشویق بدن شما به هر چه بیشتر ذخیره کردن چربی های اضافه بکند، که سبب افزایش وزن شما می شود. پژوهش دانشگاه ایالتی آریزونا (مسا) پیشنهاد می کند: فرونشاندن ولع مصرف شیرینی با توت ها و پرتغال ؛ توت و پرتغال سر شار از ویتامین ث هستند ، ماده ای که به شما کمک میکند درهنگام ورزش 30 درصد بیشتر چربی بسوزانید.

6. تمرینات منظم: من همیشه می شنوم بعضی ها می گویند که: "من تقریبا به وزن دلخواهم رسیدم اما این 5 پوند آخری آب نمیشه" ، به نظر آشنا می آید؟! در طول روند کاهش وزن ممکن است به خاطر کوچک شدن جثه شما این روند متوقف شود. وقتی لاغر می شوید بدن شما برای لاغر تر شدن کمتر انرژی تولید می کند بنابراین شما به مقداری کالری بیشتری نیاز دارید.

تمرین ها و شیوه های جدید تغذیه را امتحان کنید، سوخت و ساز را قوی تر و سوزاندن کالری ها را بیش از پیش کنید.

7. فرار از اتاق کاهش وزن: گرچه در تمرینات هوازی گرمای بدن افزایش می یابد و کالری ها به بهترین شکل ممکن می سوزند، وزنه زدن نیز کمک می کند تا شما عضلات چربی سوز بسازید، و با افزایش این عضلات میزان سوزاندن کالری در شما هنگامی که فقط روی صندلی نشسته اید یا در خودروی خود هستید بیشتر شود.

تمرین های وزنه ای همچون پرس، اسکات ها، سینه ها و ماهیچه های سه سر را به برنامه برنامه هفتگی خود بیافزایید و نتایجی را خواهید دید که هیچگاه تجربه نکرده اید.

ترجمه: مرتضی حاجی زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد